האם אתם בוחרים את זן הקנאביס המתאים עבורכם?

במצב בו קיימים מגוון של זני קנאביס בבית המרקחת, הבחירה בזן אחד מבין עשרות אחרים הפכה לדילמה קבועה עבור לא מעט מטופלי קנאביס. לפי התפלגות הצריכה בבית המרקחת שלנו בחודש האחרון – שני שליש מהמוצרים שנרכשו (67%), הנם תפרחות במינון T20/C4.

עולה השאלה – האם ככל שאחוז ה-THC יותר גבוה, כך המוצר יהיה יעיל יותר עבור המטופל? לפי נתוני הצריכה ניתן ללמוד שכן. אבל האם ככלל ריכוז THC גבוה הוא בהכרח הדבר הכי חשוב לטיפול בקנאביס? לא בטוח.

רוב המחקרים העדכניים מראים שאי אפשר לסכם את הפרח רק במינון ה-THC שלו. מחקר שנערך לאחרונה ע”י אוניברסיטת קולורדו, הראה שריכוז ה-THC אינו קשור בהכרח לאיכות הקנאביס, ושאחוז THC גבוה לא יבטיח לכם מוצר איכותי.

שלא תבינו אותנו לא נכון, ריכוז THC הוא עדיין הגורם המשמעותי בהשפעה הפסיכו-אקטיבית של צמח הקנאביס. אבל יחד עם זאת, יש שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים את זן הקנאביס בחודש הבא.

גנטיקה וסביבה

על פי רוב, איכותם של מוצרי קנאביס תיקבע על סמך גנטיקת הזן וסביבת הגידול. הגנטיקה מייצגת את התכונות שעוברות מדור לדור בתהליכי ריבוי של זני הקנאביס השונים. ואילו הסביבה מייצגת את התנאים שבהם גדל הצמח, כמו תאורה, טמפרטורה והזנה.

שני פרמטרים אלו חשובים מאוד ומשפיעים על כמות הטריכומות, החומרים הפעילים, גודל וצפיפות הפרחים, ובאופן כללי על איכות המוצר המוגמר.

לפני שאתם קונים הקפידו לבדוק את גנטיקת הזן – זנים שונים זכו להכרה בינלאומית ויש לא מעט מידע לגביהם ברשת. לא פחות חשוב, הכירו את המגדלים – את הניסיון שלהם, הידע המקצועי ואת הטכנולוגיה בה הם משתמשים לגדל קנאביס.

טריכומות

טריכומות הן בלוטות שרף בעלות מראה קריסטלי המכסות את פרחי הקנאביס. בתוכן ניתן למצוא את כל החומרים הפעילים בקנאביס כמו THC, CBD, וטרפנים. לכן נוכחות גבוהה של טריכומות בפרחים היא אינדיקציה למוצר קנאביס איכותי. ריבוי של טריכומות הוא תוצאה של גנטיקה מוצלחת וסביבת גידול איכותית.

שילובי טרפנים

טרפנים הם מולקולות צמחיות המופקות בצמחים ובצמח הקנאביס בפרט. לטרפנים יש חלק לא מבוטל בהשפעה הרפואית של הקנאביס. שילובים שונים של טרפנים יסייעו למצבים רפואיים שונים. לדוגמא, זנים בהם קיימים טרפנים פינן ומירסין נמצאו כיעילים להקלה בכאב. בעוד ששילוב של לימונן ולינלול נמצא כמתאים לחרדה ופוסט טראומה. ההמלצה שלנו, חפשו את שילובי הטרפנים שיתאימו עבורכם.

סאטיבה, אינדיקה ומה שביניהם

כל מטופל רוצה זן אחד לשעות היום וזן נוסף לשעות הערב-לילה, ולכן נוח לחלק את הקנאביס לשתי קבוצות: סאטיבה ואינדיקה. בשל תכונותיהם, נהוג להכליל זני הסאטיבה כמתאימים ליום, ואת זני האינדיקה כמתאימים לערב ולפני השינה (גם אם זה לא תמיד נכון).

בפועל, מרבית הזנים בשוק הם היברידיים (בלנד) ויש להם פוטנציאל להכיל תכונות משני העולמות האלו. בחלק מהזנים ההשפעה מתחילה בפרץ אנרגיה המוכר מזני סאטיבה, ולאחר שעה או יותר הצרכן יתחיל להרגיש כיצד הוא “נדבק” לספה.

פיזיולוגיה וסגנון חיים

לכל אחד ואחת מאיתנו נטיות פיזיולוגיות שונות (גיל, מין, משקל) וסגנון חיים שונה (שעות עבודה, פעילות גופנית, שימוש בתרופות וכו’) ולכן קנאביס משפיע באופן שונה על אנשים שונים. ההשפעה של אותו פרח קנאביס תשתנה בין אישה צעירה לאדם מבוגר או אפילו בין אדם לעצמו בנקודת זמן שונה. וזו בהחלט סיבה חשובה לתת משקל לניסיון ולאינטואיציה שלכם, ולהיות ערים לשונות בין מטופל למטופל.

 

אין ספק שעדיין רב הנסתר על הגלוי. למחקר יש עוד כברת דרך עד להבנה מלאה של צמח הקנאביס. על אף שאנחנו לא יודעים לאפיין במדויק את ההשפעה והסינרגיה של כלל החומרים הפעילים, אנחנו יודעים כבר היום שריכוז ה-THC אינו חזות הכל.

אנחנו במרקחה מתסכלים מצד אחד על מוצרי הקנאביס השונים, ומצד שני על המטופל וכל מה שביניהם. פנו אלינו לייעוץ ונשמח לעזור לכם לבחור את זן הקנאביס המתאים עבורכם.